دسته‌بندی نشده

امارات متحده عربی پیاده روی خود را در سنگال پیش می برد


برای اطلاع از اخبار آفریقا ، در این لینک در خبرنامه Monde Afrique مشترک شوید. هر شنبه ساعت 6 صبح ، یک هفته از وقایع و بحث های جاری را که توسط تحریریه Monde Afrique انجام می شود ، بیابید.

نفتکش

گروه اماراتی Dubai Port World (DP World) بیش از 840 میلیون دلار برای تکمیل مرحله اول بندر Ndayane در اعماق دریا ، 70 کیلومتری داکار ، پایتخت سنگال سرمایه گذاری خواهد کرد. توافق نامه ساخت این بندر و منطقه ویژه اقتصادی آن 1200 هکتار در اواخر دسامبر سال 2020 با سومین اپراتور بزرگ بندر در جهان امضا شد “بزرگترین سرمایه گذاری خصوصی در تاریخ سنگال” ، همانطور که رئیس جمهور مکی سال بلافاصله مورد استقبال قرار گرفت.

از طرف سنگال ، این پروژه بلند پروازانه نشان دهنده تمایل این کشور برای تنوع بخشیدن به شرکای خارجی خود است. “ما با فرانسه و غرب بسیار کار کرده ایم. در سال 2000 ما به چین و سپس به ترکیه و اکنون به خاورمیانه روی آوردیم. “، خادیم بامبا دیاگنه ، معلم تحقیق در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل تحقیقات اقتصادی و پولی را خلاصه می کند.

همچنین بخوانید در سنگال ، چشم انداز عملیات نفتی دوباره کم رنگ می شود

فرانسه با 43٪ سرمایه سرمایه گذاری مستقیم خارجی همچنان پیشروترین سرمایه گذار این کشور است اما در برابر این ورودی های جدید وزن آن در حال سقوط است. “ضریب شرکای مالی به سنگال این امکان را می دهد که پیشنهادات را ارزیابی کند و مطابق با منافع خود انتخاب کند”، اقتصاددان ادامه می دهد.

رئیس دولت همچنین در مورد عواقب حاکمیت این سرمایه گذاری بی سابقه اطمینان خاطر داد. سنگال ، او اطمینان داد ، “او سهامدار شرکت امتیاز دهنده خواهد بود ، همانطور که اکنون برای عوارض است.”

مرکز بین المللی لجستیک

همکاری با امارات متحده عربی به سال 2008 برمی گردد ، زمانی که DP World برای مدیریت بندر خودمختار داکار انتخاب شد. “در مجموع 125 میلیارد فرانک CFA [190,5 millions d’euros] برای دستیابی به مواد و تجهیزات با عملکرد بالا و تقویت رقابت داکار در آفریقای غربی بسیج شدند. “، جزئیات علی سلطان رشید الحاربی ، سفیر امارات در سنگال ، با افتخار خاطر نشان می کند که 500 شغل دائمی ایجاد شده است که بیشتر آنها توسط سنگال ایجاد شده اند.

بندر کانتینر آینده باید ازدحام را در پایتخت سنگال کاهش دهد و به آن اجازه دهد تا ترافیک کامیون ها را به مالی ، کشوری که از نظر واردات به داکار وابسته است ، منتقل کند.

مقاله برای مشترکین ما محفوظ است همچنین بخوانید انتخابات ریاست جمهوری سنگال: چرا اقتصاد به نفع مکی سال است

با این ترمینال ، سنگال در تلاش است تا تبدیل شود مرکز بین المللی لجستیک. و برای این امر به دانش امارات ، یک بستر واقعی بین آفریقا و آسیا ، متکی است. وی به تازگی به ابتکار گذرنامه جهانی لجستیک به رهبری دبی پیوسته است که هدف آن تقویت تجارت جنوب و جنوب از طریق پیوند دادن مناطق بار است.

اما پروژه های اماراتی فقط به سنگال محدود نمی شوند و به زیرساخت های بندری محدود نمی شوند. امارات متحده عربی با حضور در نیجریه ، آنگولا ، رواندا و جیبوتی ، علاقه خود را به این قاره برای چندین سال افزایش داده است. “چاه های نفت در حال خشک شدن هستند ، سپس خاورمیانه به دنبال فرصت هایی مانند آفریقا برای تبدیل مواد اولیه است.”، یادداشت اقتصاددان M. دیان.

چندین پروژه زیرساختی

سنگال که از نظر سیاسی و اقتصادی پایدار است ، به عنوان دروازه ای به قاره برجسته است. “نیروی کار ماهر و ارزان ، چارچوب اداری و فضای کسب و کار اطمینان بخش است و توافق نامه های همکاری بین دو کشور مانند مالیات مضاعف بر درآمد منعقد شده است.”، لیست سفیر M. Alharby.

همچنین معافیت ویزا و پنج پرواز هفتگی توسط Emirates ارائه می شود که از سال 2010 در سنگال نصب شده است. “این خط به تجارت 625 میلیون دلاری در سال 2019 بین دو کشور ما کمک کرده است.”، در مقابل 115 میلیون در سال 2012 ، دیپلمات ادامه داد.

مقاله برای مشترکین ما محفوظ است همچنین بخوانید “در سنگال ، ازدواج اغلب تنها وسیله دستیابی به منابع اقتصادی برای زنان است.”

مکی سال که مشتاق بهره گیری از این علاقه بود ، در سفری به دبی در فوریه سال 2020 به دیدار با جامعه تجاری امارات رفت. “ارتباطات در هتل و حمل و نقل هوایی انجام شده است. ما هنوز در مرحله اول مذاکرات هستیم. “، سفیر الحاربی گفت ، بدون اینکه چیزی بیشتر بگوید. در بخش دیگری ، شرکت خصوصی Emirates Pirogues Modernes قایق های مستقر در فایبرگلاس را در سنگال مستقر کرده است.

صندوق توسعه شرکت خلیفه امارات در تأمین منابع مالی چندین پروژه زیربنایی مانند ساخت جاده ملی در امتداد دره سنگال نقش دارد. در اوایل سال 2020 ، این مرکز همچنین 20 میلیون دلار مرکز جوجه کشی تازه کار در داکار را تأمین کرد.

دو پروژه توسعه نفت و گاز

اما سرمایه گذاری اماراتی همیشه قابل مشاهده نیست ، گفت: لامین با ، مدیر تجارت در Apix ، آژانس ملی مسئول ارتقا سرمایه گذاری و تجارت بزرگ در سنگال. “کشورهای خاورمیانه اغلب در بخش های استراتژیک امتیاز ، کشاورزی یا املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کنند”متخصص ، اغلب از طریق صندوق های سرمایه گذاری ، تجزیه و تحلیل می کند. وی به نقل از اپراتور ارتباطات تلفنی سنگال Expresso ، شرکت تابعه آن در دبی مستقر است. “آنها همچنین از طریق بانکهای مراکش یا شرکتهای بیمه حضور دارند ، جایی که ما حتی به آنها شک نداریم.”، آقای با می گوید.

برای حرکت به جلو ، امارات متحده عربی می تواند خود را در مورد دو پروژه بهره برداری نفت و گاز در سنگال ، که تولید تجاری آنها در سال 2023 پیش بینی می شود ، موقعیت دهد. چشم اندازهای امیدوارکننده ای که سفیر قبلاً به آن فکر کرده است. علی سلطان رشید الحربی ، که تأکید می کند “تجربه امارات “در این بخش

“این کشور تجربه مدیریت منابع نفتی را دارد، Hadim Bamba Diagne را نیز در نظر می گیرد. ما باید از آن بیاموزیم تا منابع آینده ما در بخشهای مختلف تولید سرمایه گذاری شود و بر کیفیت زندگی و درآمد شهروندان تأثیر بگذارد. “ این اقتصاددان همچنین روی ایجاد بانک های آینده در دبی حساب می کند تا زنجیره این سرمایه گذاری ها را در سنگال کنترل کنند ، در صورت ادامه رشد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *