دسته‌بندی نشده

در جمهوری آفریقای مرکزی ، خشونت مجدد باعث افزایش ترس از کمبود در بانگی شده است


آدوم آدام (با رنگ قرمز) ، مدیر حمل و نقل و تدارکات یک شرکت عمده فروشی ، مقابل یکی از انبارهای تقریباً خالی او در بانگی.

در PK5 ، منطقه خرید بانگویی ، که بیشتر کالاهای وارداتی به جمهوری آفریقای مرکزی معمولاً در آنجا وارد می شوند ، فروشندگان آزاردهنده به نظر می رسند. تجارت در حال کند شدن است. در بازار سامبو هنوز غرفه ها کمی موجود نیستند ، اما مشتریان قبل از خرید نگاه دوم را می اندازند. “این انبوه پیازها 500 فرانک CFA بود [0,76 euro]. اکنون CFA 2000 فرانک است و حتی بالاتر است! “، اعتراض اعتراض به بلاندین ، ​​مشتری. لامپ تا حدودی استاندارد استاندارد موجود در بازار است. و در هفته های اخیر ، قیمت آن جهش یافته است. تورم بیشتر به دلیل عدم اطمینان در کشور است.

از 15 دسامبر ، جمهوری آفریقای مرکزی تجدید حیات خشونت را تجربه کرده است. ائتلاف جدیدی از گروه های مسلح با نیروهای مسلح آفریقای مرکزی (FACA) و متحدان آنها در مینوسکا ، مأموریت سازمان ملل متحد و همچنین نیروهای تقویت شده از روسیه و رواندا روبرو است. در روز چهارشنبه (13 ژانویه) ، شورشیان که به تهاجمی علیه رژیم اخیراً رئیس جمهور فاوستین-آرکانگن توادرا حمله می کنند ، دو حمله به ورودی پایتخت انجام دادند.

همچنین بخوانید دو حمله شورشیان در ورودی بانگی ، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی دفع شد

گروه های مسلح هنوز قسمت عمده ای از غرب کشور ، به ویژه کریدور Garoua-Boulaï-Bangui ، یکی از محورهای اصلی بین جمهوری آفریقای مرکزی و کامرون همسایه را کنترل می کنند. طبق گزارش بانک جهانی ، حدود 80 درصد کالاهای وارداتی از این کشور عبور می کنند. در مارس 2019 ، محاصره راهرو توسط یک گروه مسلح پیش از این باعث تورم قابل توجهی در بانگی شده بود. با این حال ، در جمهوری آفریقای مرکزی ، 71٪ از جمعیت زیر خط فقر زندگی می کنند.

“ما در حال رسیدن به پایان ذخایر خود هستیم”

تاکسی PK5 جلوی نمایشگرهایی که زیر چترهای رنگارنگ مرتب شده اند می ایستد. این پر از کیسه های پیاز و سیر از جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) است. “ما با برادران خود در جمهوری آفریقای مرکزی همبستگی داریم”، یک تاجر کنگوئی از زونگو ، یک شهر کوچک واقع در مقابل بانگی ، در آن سوی اوبانگی ، توضیح می دهد. او کالای خود را از طریق کینشاسا از طریق جاده حمل می کرد و گفت که کیسه های پیاز خود را بیش از قبل از بحران نمی فروخت. این نظر معامله گر نیست که برعکس یادآوری کند قیمت کیف است تقریباً دو یا سه برابر قیمت عادی. “

در حالی که بعضی از غذاها در قفسه ها قرار می گیرند – با قیمتی که مطمئناً نجومی است – اکثر ذخایر ، به ویژه مواد اولیه محصولات زراعی یا نشاسته ای ، تهی می شوند. “کشور مسدود شده ، خشک است. ما در شرایط بحرانی قرار داریم. “، نگران Adum Adam ، مسئول حمل و نقل و تدارکات تجارت عمده فروشی خانواده PK5 ، که وضعیت انبارهای خود را نشان می دهد: “معمولاً این انبار پر است و ما در پایان ذخایر خود هستیم. “ بادام زمینی ، غلات ، بلغور ، لوبیا ، اما همچنین نان های سبوس دار برای خوراک دام … هنوز کیسه هایی وجود دارد ، اما نه برای مدت طولانی. “ما صلح می خواهیم”، اصرار دارد آدوم آدام ، که از مقامات می خواهد راه حلی برای عبور کاروانها پیدا کنند.

همچنین بخوانید “جمهوری آفریقای مرکزی هرگز از بحران به آشتی نرفته است”

رسما “در جنگ”طبق گفته Faustin-Archange Touadéra ، دولت این مسئله را بسیار جدی می گیرد. علاوه بر کمبود قریب الوقوع ، مالیات بر این راهرو اکثریت زیادی از منابع مالی کشور را تشکیل می دهد. بنابراین ، کمبود دولت بسیار زیاد است. دوشنبه ، 11 ژانویه ، نخست وزیر Firmin Ngrebada در حساب فیس بوک خود اعلام کرد ریاست جلسه اضطراری در این باره ، که طی آن یک واحد بحران ایجاد شد. “طبق گفته مینوسکا، بیان شده است ترافیک از روز سه شنبه ، 12 ژانویه ، با همراهانی که محافظت از هر کاروان هوایی را تضمین می کنند ، از سر گرفته می شود. “ ارزیابی باید سه روز پس از عزیمت اولین کاروان انجام شود.

رانندگان کامیون در پایان شوخ طبعی خود هستند

وصل شده ، مینوسکا وجود آن را تأیید می کند “متعهد شوید که به مقامات آفریقای مرکزی در اسکورت کاروانها کمک کنید”. با این حال ، او توضیح می دهد که او قرار خواهد داد “منابع انسانی را برای این کار تأمین کنید ، در حالی که تعهدات مأموریت در جبهه های دیگر در حمایت از FACA علیه نیروهای ائتلاف را در نظر بگیرید. “

یکصد کامیون صبح روز سه شنبه بانگی را اسکورت می کردند تا به مرز کامرون برسند و با 800 کامیون منتظر در آن طرف به Garoua Bulai برگردند. به گفته رئیس اتحادیه صنفی درایورهای سانترافریکه ، ویلفرید دیمانچه نگویزیماله ، مرگ یک حامل در حین یک مانور تصادفی در صبح خروج کاروان را به تأخیر انداخت. او صبح چهارشنبه هنوز نرفته بود.

در دفتر منشور جاده آفریقای مرکزی (BARC) در بانگی ، وضعیت به طور فزاینده ای نگران کننده است. در حیاط پارکینگ ده ها کامیون با بارهای خود پارک شده اند. بیش از 360 وسیله نقلیه به مدت سه هفته منتظر عزیمت به کامرون بوده اند که بیشتر اوقات با دو خدمه بوده است. ویلفرید دیمانچه نگوئیزیماله تأکید می کند که آنها در پایان خود هستند. معمولاً رانندگان فقط چند روز می مانند. “وقتی آنها آنجا بودند ، اندكی را كه داشتند خرج كردند. و به آنها پرداخت نمی شود. برخی به ویژه کامرونی ها هفته ها خانواده خود را ترک می کنند. ” در BARC ، آنها روزانه یک بخش غذا دریافت می کنند. بسیاری روی زمین یا در کامیون های خود می خوابند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *