دسته‌بندی نشده

در سریلانکا ، یک انجمن زیست محیطی به دنبال غرق شدن یک کشتی کانتینری شکایت از دولت ارائه کرده است


سواحل سریلانکا توسط میلیون ها گلوله پلاستیکی مورد حمله قرار گرفته و منجر به ممنوعیت ماهیگیری در ژوئن 2021 شده است.

انجمن محیط زیست روز جمعه (4 ژوئن) شکایتی را علیه دولت سریلانکا و صاحب کشتی کانتینری که کلومبو را تقریباً دو هفته قبل از غرق شدن نسبی آن سوزاند ، تشکیل داد و این مسئله نگرانی در مورد نشت نفت را ایجاد کرد. دادگاه عالی ، با استدلال اینکه سریلانکا مقامات باید قادر به جلوگیری از آنچه او می خواند ، بودند “بدترین فاجعه دریا” از تاریخ کشور است.

کشتی کانتینر دار ایکس پرس مروارید، ثبت شده در سنگاپور ، روز چهارشنبه پس از قربانی شدن یک آتش سوزی سیزده روزه در خارج از پایتخت ، شروع به غرق شدن کرد. طبق CEJ ، خدمه وی از نشت اسید – که در نهایت باعث آتش سوزی شده بود – از اوایل 11 مه ، مدتها قبل از ورود به آبهای سرزمین سریلانکا ، مطلع بودند.

رئیس (مدیر عامل) شرکت صاحب کشتی ، شموئل جوسکوویتز ، از کانال نیوز آسیا عذرخواهی کرد: “من می خواهم ابراز تأسف عمیق کرده و از مردم سریلانکا برای خسارت وارد شده به معیشت آنها و محیط زیست در سریلانکا عذرخواهی کنم. “ سواحل توریستی جزیره و آبهای اطراف آن مملو از میلیون ها گلوله پلاستیکی بود که کشتی حمل می کرد ، به ویژه باعث ممنوعیت ماهیگیری شد که در منطقه مهم است.

مقاله برای مشترکین ما محفوظ است همچنین بخوانید غرق شدن مروارید X-Press ، یک فاجعه بزرگ زیست محیطی برای سریلانکا

350 تن سوخت و سایر مواد سمی

متخصصان بین المللی برای پیوستن به تیم هایی که از چند روز قبل برای یک نشت احتمالی نفت آماده می شوند ، به سریلانکا آمده اند. X-Press Feeders گزارش داد که آنها به دو سازمان اصلی که توسط مالکان کشتی برای مبارزه با آلودگی و نشت روغن از کشتی تأمین می شود ، فدراسیون بین المللی آلودگی مالکان تانکر (ITOPF) و نشت نفت (OSR) تعلق دارند. “آنها باید با هماهنگی سازمان حفاظت دریایی سریلانکا (MEPA) و نیروی دریایی سریلانکا برای مقابله با هرگونه نشت نفت یا آلودگی دیگر به کار خود ادامه دهند.”، شرکت را اضافه کرد.

دریای هنوز طوفانی روز جمعه ادامه داشت تا مانع از کنترل غواصان در بدنه کشتی شود ، در حالی که قسمت عقب آن در عمق حدود 21 متری بستر دریا قرار دارد ، در حالی که جلو به آرامی فرو می رود. و اگر تاکنون نشانه های قابل مشاهده ای از نشت 350 تن سوختی که کشتی حمل می کرد وجود ندارد ، کارشناسان بر این باورند که خطر نشت مواد نفتی و سمی با توجه به اعلامیه کشتی همچنان زیاد است ، که نشان دهنده وجود مقادیر زیادی از روان کننده ها علاوه بر “کالاهای خطرناک” 81 ظرف ، از جمله اسید نیتریک و سرب.

همچنین بخوانید آتش سوزی کشتی کانتینری در نزدیکی سریلانکا مهار شده است و “بدترین آلودگی ساحل” در تاریخ این کشور را بررسی می کند

یک کشتی هندی با تجهیزات ویژه از قبل در اسکله اسکله است تا آلودگی احتمالی نفت را قبل از رسیدن به ساحل محدود کند. پخش کننده های روغن ، بوم ها و کفگیرهای سطحی با کوچکترین نشانه نشتی در دسترس هستند. نیرمال سیلوا ، مسئول بندر سریلانکا روز پنجشنبه گفت که تاکنون هیچ گونه نشتی گزارش نشده است. “با نگاهی به نحوه سوختن کشتی ، کارشناسان می گویند ممکن است سوخت سوخته باشد ، اما ما هنوز در حال آماده سازی برای بدترین حالت هستیم.”، او توضیح داد.

جهان با AFP

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *