دسته‌بندی نشده

در مالی ، “ما نباید خود را محدود به مسائل امنیتی کنیم”


برای مطلع شدن از اخبار آفریقا ، در این لینک در خبرنامه Monde Afrique مشترک شوید. هر شنبه ساعت 6 صبح ، یک هفته از وقایع و بحث های جاری را که توسط تحریریه Monde Afrique انجام می شود ، بیابید.

ژان پیر لاکروا در کنار دنیس گیلنسپور ، فرمانده مأموریت ثبات یکپارچه چند بعدی سازمان ملل متحد در مالی (مینوسما) ، در باماکو ، 19 ژانویه 2021.

دوازده مأموریت حافظ صلح و بیش از 90،000 صلحبان تحت مسئولیت وی هستند. بازگشت از مالی ، جایی که حدود 12000 سرباز به عنوان بخشی از مأموریت ثبات یکپارچه چند بعدی سازمان ملل متحد در مالی (مینوسما) مستقر شده اند ، ژان پیر لاکروا ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور صلح می خواهد فرصت های بیشتری به این مأموریت بدهد.

در مالی ، کلاه ایمنی های آبی به طور منظم توسط جهادگران استفاده می شود. آیا مأموریت آنها مناسب است؟

ژان پیر لاکروا نکات منفی کاملاً قوی است ، حتی اگر اصطلاح “حفظ صلح” س whenالاتی را ایجاد کند که آتش بس برای اعمال آن وجود نداشته باشد. این نقش در خدمات خوب سیاسی – اساسی ، زیرا تصمیم فقط سیاسی خواهد بود – و در محافظت از غیرنظامیان نقش دارد ، این بدان معنی است که در جایی که امنیت وجود دارد. شرکای ما مانند نیروهای مسلح مالی ، جی 5 ساحل و بارکهانه نقش فعال تری در برابر گروه های تروریستی دارند ، اما ما در حال همکاری هستیم. یک طرح انطباق Minusma در حال اجرا است تا بتواند به آن پاسخ های بیشتری بدهد.

مقاله برای مشترکین ما محفوظ است همچنین بخوانید پس از هشت سال مداخله در مالی ، نتایج متفاوت “بارخانه”

عواقب ناشی از کاهش درگیری نظامی فرانسه چه خواهد بود ، الیشا چه می خواهد؟

این هنوز فرضی است و تحت تصمیمات حاکمیت فرانسه قرار می گیرد. در مالی و ساحل ، ما برای پشتیبانی از جی 5 ساحل وظیفه داریم و در حال تقویت پشتیبانی لجستیکی خود هستیم. ما همچنین با نیروهای مسلح مالی ، که توسط اتحادیه اروپا آموزش دیده اند و تلاش می کنند بازگشت آنها به میدان را تشویق کنند ، کار می کنیم. من همچنین با Task Force Takuba شاهد ظهور بازیکنان اروپایی هستم.

پس از مداخله فرانسه هشت سال پیش ، تهدید جهادی در سراسر ساحل گسترش یافت. چگونه می توان آن را مهار کرد؟

Minusma و Barkhane توسعه می یابند. قدرت جی 5 ساحل ایجاد شده است. ما نباید خود را محدود به مسائل امنیتی کنیم: تلاش هایی برای بازگشت کشور و توسعه حکومت صورت می گیرد. این کار عظیم است ، اما انطباق با واکنش بین المللی قابل توجه است.

با تأسیس یک گذار ، مالی یک تغییر سیاسی را تجربه کرد. چهارده ماه به انتخابات باقی مانده است. ضروری است که این زمان برای پیشبرد مواردی مانند توافق صلح برای شمال ، ایجاد استراتژی برای مرکز و بازسازی نیروهای مسلح مالی مورد استفاده قرار گیرد. مقامات جدید مایل به همکاری هستند. ما برای حمایت از آنها آنجا خواهیم بود.

باماکو می خواهد با گروه های جهادی مذاکره کند. آیا شما از چنین گفتگویی حمایت می کنید؟

این اختیار مقامات مالی است. اما هنوز س questionsالات زیادی برای روشن شدن وجود دارد. هدف چیست؟ و چه کسی احتمالاً با حسن نیت پشت میز مذاکره بنشیند؟

یک تیم سازمان ملل در حال تحقیق در بونتی است ، جایی که یک حمله هوایی فرانسه در 3 ژانویه باعث کشته شدن افراد شد. طبق مشاهدات شما ، در این بمب گذاری غیرنظامیان یا جهادی ها کشته شدند؟

من هیچ اطلاعاتی ندارم زیرا تیم حقیقت یاب هنوز در آنجا هستند.

آیا همکاری نیروهای حافظ صلح با شبه نظامیان روسی در جمهوری آفریقای مرکزی یک مشکل اساسی نیست؟

به ما حکمی داده شده است که در برگزاری انتخابات قانون اساسی کمک کنیم. بخشی از تلاش های ما ، تقریباً دو میلیون رأی دهنده ثبت نام کردند. آفریقای مرکزی می خواستند رأی دهند. چهار گروه مسلح ، به ابتکار رئیس جمهور سابق فرانسوا بوزیزه ، مانورهایی را برای جلوگیری از روند انتخابات آغاز کرده اند. در بعضی مناطق ، در نهایت مشارکت کمتری داشتیم ، اما رئیس جمهور توادرا انتخاب شد. درست است که دولت شرکای دیگری را نیز به خود جلب کرده است ، اما جمهوری آفریقای مرکزی یک کشور مستقل است.

همچنین بخوانید فاوستین-آرکانچ توآدرا برنده انتخابات ریاست جمهوری جمهوری آفریقای مرکزی اعلام شد

آیا شما را مجبور به همکاری می کند؟

من از کلمه “همکاری” استفاده نخواهم کرد. عناصر رواندا و عناصر روسی به نام مربی وجود دارد. روی زمین باید مطمئن شوید که به خودتان شلیک نمی کنید. در این زمینه نهادهای هماهنگی راه اندازی شده اند. ما دائما در تلاش هستیم تا از مردم حمایت کنیم و از همکاران بشردوستانه خود حمایت کنیم. ما از شرکای دیگر می خواهیم که حضور این شرکت کنندگان را نیز در نظر بگیرند.

آیا در جمهوری دموکراتیک کنگو ، آیا طلاق سیاسی بین فلیکس چیسکدی و جوزف کابیلا خواست شما برای کناره گیری تدریجی را به خطر نمی اندازد؟

شورای امنیت از ما خواست که یک استراتژی خروج که برای هر عملیاتی سالم است را اجرا کنیم. با این حال ، همه کشورهای عضو شورای امنیت موافقند که این نتیجه باید بر اساس معیارهایی مانند بازگرداندن امنیت کشور باشد. مونوسکو [Mission de l’Organisation des Nations unies pour la stabilisation en république démocratique du Congo] او قبلا مناطقی را ترک کرده است که حضورش دیگر توجیه پذیر نیست. او کاسایی را ترک کرد و ما به وضعیت تانگانیکا نگاه می کنیم.

در شرق متفاوت است. هنوز اقتصاد نظامی وجود دارد. در زمینی که مونوسکو حضور دارد ، مناطق ایمنی ایجاد می کند. جلوگیری از حملات گروهی یا قتلهای ADF 100٪ بسیار دشوار است [Forces démocratiques alliées, groupe armé islamiste] که شب ها به مکان های دور افتاده می آیند. این فراتر از کار مونوسکو است. ما باید نیروهای امنیتی و دفاعی ، اراده سیاسی برای بازگشت کشور را تقویت کنیم. یک مشکل اساسی در مورد بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی وجود دارد. در آینده ، ما می خواهیم همانطور که با تیپ واکنش سریع انجام می دهیم ، ظرفیت MONUSCO را برای جلوگیری از تهدیدات تقویت کنیم.

امروز ، تمرکز بر تغییر اکثریت در کینشاسا است. ما نیازی به درگیر شدن نداریم ، اما امیدواریم که این صفحه سیاسی به سرعت برگردد ، زیرا ما به یک دولت در سطح کشور احتیاج داریم ، اکثریتی که مشکلات کشور را به ویژه در شرق متمرکز کند.

آیا در پایان روز ، وقتی خشونت بیشتر رخ داد ، خروج از مأموریت شما تسریع نشد؟

با دولت جدیدی که به اراده ملت سودان پاسخ می دهد و قصد خود را برای اصلاح ، ایجاد صلح با توافق نامه جوبا و بازیابی مجدد کنترل امنیت آن و حمایت از غیرنظامیان ، تغییر قابل توجهی در خارطوم ایجاد کرده است. هنگامی که در ماه اکتبر به خارطوم رفتیم ، با طرح ملی حفاظت از غیرنظامیان که به ویژه دارفور را تحت تأثیر قرار می دهد ، آشنا شدیم. در همان زمان ، دولتی که می خواهد بازگشت به یک حاکمیت خاص را رقم بزند ، به ما گفته است که دیگر حضور UNAMID را نمی خواهد. [Mission conjointe des Nations unies et de l’Union africaine au Darfour] دوره اش در 31 دسامبر به پایان رسید.

همچنین بخوانید سودان: تجدید خشونت در دارفور در اواسط ترک مأموریت دفاعی سازمان ملل

با این حال ، ترک UNAMID به معنای پایان حمایت بین المللی از سودان ، از جمله در زمینه امنیت و حمایت از غیرنظامیان نیست. این باید بر اساس انتظارات ابراز شده توسط مقامات سودانی و رویکردی متفاوت از رویکرد 2000s باشد ، زمانی که لازم بود رئیس جمهور البشیر را با تمام مشکلات ناشی از آن مجبور کند. امروز ، مأموریت سازمان ملل در سودان بیشتر سیاسی است و اکنون یکی از چالش ها اجرای توافقنامه صلح جوبا است.

تأثیرات همه گیر Covid-19 بر فعالیت های شما چیست؟

با وجود محدودیت ها ، ماموریت ها ادامه دارد. امروز ، سوال در مورد تأثیر در امور مالی عمومی کشورهای عضو مطرح شده است. اشتهای آنها برای ادامه بودجه ما چقدر خواهد بود؟ ما هیچ اهرمی در این زمینه نداریم. با این حال ، پیامدهای اقتصادی-اجتماعی همه گیری برای بسیاری از کشورهای آفریقایی وخیم خواهد بود. این وخیم شدن شرایط زندگی مردم ممکن است بی ثباتی سیاسی را افزایش دهد.

همچنین بخوانید در مالی ، رئوس مطالب آشتی شکننده بین Peuls و Dogons است

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *