دسته‌بندی نشده

رئیس جمهور اوکراین زلنسکی سه کانال طرفدار روسیه را بسته است


تصویر و صدا ناگهان ناپدید شد. کمی قبل از نیمه شب روز سه شنبه ، 2 فوریه ، سه کانال طرفدار روسیه که در اوکراین پخش می شوند ، Zik TV ، NewsOne و 112 اوکراین ، با یک آزمایش پس زمینه ، ناگهان ساکت شدند. ساعاتی پیش ، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور فرمانی را منع كرد كه این سه كانال تلویزیونی را كه به طور رسمی متعلق به نماینده مجلس تاراس كوزاك است اما در واقع تحت كنترل یكی از افراد با نفوذ و ثروتمند این كشور است ، ممنوع كرد: دوست ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه پدرخوانده دخترش است.

ولادیمیر زلنسکی با این تصمیم بی سابقه ، که به دنبال توصیه های شورای امنیت و دفاع ملی دنبال می شود ، می گوید که می خواهد با نفوذ روسیه که اوکراین از سال 2014 در دونباس در جنگ است و کریمه را ضمیمه آن می کند ، مبارزه کند. “اوکراین از آزادی بیان حمایت می کند. تبلیغاتی که توسط کشور متجاوز تأمین نمی شود و این تلاش ها را تضعیف می کند [du pays] در جاده اتحادیه اروپا و ادغام یورو – آتلانتیک “، او در توییتر نوشت.

مقاله برای مشترکین ما محفوظ است همچنین بخوانید اوکراین: تناقض بین رئیس جمهور زلنسکی و دادگاه قانون اساسی

اگر ریاست جمهوری تصمیم گرفته است علیه این کانال ها اقدامی انجام دهد ، به این دلیل است که آنها فعالیت می کنند “ابزاری برای جنگ علیه اوکراین” و آنها از روسیه بودجه دریافت کنید “، سخنگوی او جولیا مندل گفت. بنابراین ، اهداف مسدود کردن آنها پحمایت از امنیت ملی “. به گفته Detector Media ، یک سازمان تحقیقاتی رسانه ای ، در پاییز سال 2020 ، این سه کانال مسئول بیش از نیمی از موارد گزارش شده تبلیغات طرفدار روسیه در اوکراین بودند. نفوذ تلویزیون در کشور نیز بسیار قوی است: بر اساس یک نظرسنجی که در اکتبر سال 2020 توسط مرکز رازومکوف ، اتاق فکر مستقر در کیف انجام شد ، منبع اصلی اطلاعات 75٪ از مردم است.

تصمیمی که مورد استقبال NGO ها و ایالات متحده قرار گرفت

ویکتور مدودچوک با عصبانیت خواستار تصمیم رئیس جمهور شد“غیر مجاز” و اعلام کرد که فرجام خواهی می کند این سه کانال که همچنان به صورت آنلاین پخش می شوند ، شکایت کردند “برابری سیاسی نتایج”. در پارلمان ، اعضای حزب آقای Medvedchuk با هجوم به سکو ، آن را محکوم کردند “حمله به آزادی مطبوعات”. این تشکل ها بلافاصله روند استیضاح علیه رئیس جمهور را آغاز کردند. با این حال ، این رویکرد تقریباً هیچ شانسی برای موفقیت ندارد ، زیرا این تشکیلات در پارلمان بسیار اقلیت است. روسیه نیز به نوبه خود آن را محکوم کرده است “نقض آزادی مطبوعات” و از سازمانهای بین المللی دعوت کرد

شما 49.33٪ از این مقاله را برای خواندن دارید. بقیه فقط برای مشترکان است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *