دسته‌بندی نشده

“شرکتهای چینی نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارند و خواهند داشت”


تریبون طی ده سال گذشته ، چین به یک بازیگر اصلی در سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) تبدیل شده است ، یعنی سرمایه گذاری طراحی شده برای ایجاد ، توسعه یا نگهداری یک شرکت تابعه در خارج از کشور یا برای گرفتن سهم قابل توجه یا حتی کنترل یک شرکت خارجی. تا پایان سال 2019 ، بیش از 27،500 شرکت چینی در 188 کشور جهان سرمایه گذاری کرده اند. آسیا ، اروپا و آمریکای لاتین مقصد اصلی این سرمایه گذاری ها هستند. بخش هایی مانند امور مالی ، تولیدی ، عمده فروشی و خرده فروشی و خدمات بازرگانی با ایجاد 44000 مشاغل خارج از کشور بیش از 70 درصد از کل این سرمایه گذاری ها را تشکیل می دهند.

مقاله برای مشترکین ما محفوظ است همچنین بخوانید اتحادیه اروپا با وجود تعهدات محدود کار اجباری ، توافق نامه سرمایه گذاری با چین را می پذیرد

تقاضا برای منابع ، بازارها و افزایش بهره وری سه انگیزه اصلی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی از کشورهای پیشرفته به کشورهای در حال توسعه است. شرکتهای غربی معمولاً دارای انحصار یا مزایای خاصی هستند که به آنها امکان می دهد در بازار بین المللی همچنان رقابتی باقی بمانند. از طرف دیگر ، شرکت های کشورهای در حال توسعه مانند چین ، در بیشتر موارد ، وقتی می خواهند در خارج از کشور گسترش پیدا کنند ، از این نوع مزیت برخوردار نیستند. بنابراین آنها از گسترش بین المللی به عنوان ابزاری برای دستیابی به منابعی استفاده می کنند که در غیر اینصورت در دسترس نیستند.

به طور خاص ، آنها به دنبال بهبود فن آوری خود از طریق روند بین المللی شدن هستند. به همین منظور ، تعداد قابل توجهی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در اروپای غربی و آمریکای شمالی ایجاد شده است. ارتقا skills مهارت ها هدف بلند مدت آنهاست و ادغام و ادغام محل ورود ترجیحی شرکت های چینی است. این به آنها امکان می دهد تا به سرعت به بازار محلی دسترسی پیدا کنند و سهم بازار خود را در سطح بین المللی گسترش دهند ، در حالی که از بسیاری از منابع موجود در شرکت هدف استفاده می کنند ، مانند شبکه های فروش ، حق ثبت اختراع ، فن آوری ها یا مارک های ثابت.

یک نظم اقتصادی جدید

جستجوی بازارهای جدید نیز انگیزه مهمی برای شرکت های چینی است. آنها یک استراتژی مجاورت را اتخاذ کرده اند که مدیران محلی را در کشورهای با فرهنگ های مختلف ترجیح می دهد تا با نیازهای مصرف کنندگان سازگار شوند. در سال 2019 ، شرکت های چینی با بیش از 2،266 میلیون کارمند غیر چینی در سطح بین المللی کار کردند ، یا 60.5٪ از کل کارکنان شرکت های چینی در سطح بین المللی.

شما 54.31٪ از این مقاله را برای خواندن دارید. بقیه فقط برای مشترکان است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *