دسته‌بندی نشده

“واضح است که نتایج حسابداری بانک آرام می شود”


تریبون عمل متعادل کننده یا توانایی مقاومت واقعی؟ به نظر می رسد نتایج حسابداری بانک ها برای سال 2020 کمتر از آنچه تصور می کردند تحت تأثیر بحران سلامت قرار بگیرند ، حتی اگر برخی از گروه ها بیش از دیگران آسیب ببینند.

درآمد خالص گروه BNP Paribas در سال 2020 7 میلیارد یورو در مقایسه با 8.2 میلیارد یورو در سال 2019 بود که درآمد Crédit Agricole 2.7 میلیارد یورو در مقایسه با 4.8 میلیارد یورو در سال 2019 بود. جامعه Societe Generale بیشتر رنج می برد: – 0.3 میلیارد یورو ، در مقایسه با 3.2 میلیارد یورو سال قبل. سطح فعالیت حتی کمتر تحت تأثیر سود قرار گرفته است. درآمد خالص بانکی (گردش مالی) گروه BNP Paribas به سختی کاهش یافته است: 44.3 میلیارد یورو در سال 2020 در مقایسه با 44.6 میلیارد یورو در سال 2019. Crédit Agricole تقریبا ثابت است ، 20.5 میلیارد یورو برای 20.15 در سال 2019 در Société Générale ، این کاهش است قابل توجه تر اما چشمگیر نیست: 22.1 میلیارد یورو در سال 2020 در مقایسه با 24.7 میلیارد یورو در سال 2019.

فرضیات خوش بینانه

اقدامات دولت مانند وام های تضمینی دولت ، بیکاری نسبی و اعتبار مالیاتی اعطا شده به مستاجرانی که از اجاره های بدهی شرکت ها چشم پوشی می کنند ، این نگهداری را ترجیح می دهد. این اقدامات تاكنون به مشاغل و افراد كمك كرده است كه در بیشتر موارد پا برجا باشند.

اما بیش از هر چیز فرضیات خوش بینانه ای که برای ارزیابی هزینه ریسک استفاده می شود ، یعنی. ضرر وام واقعی یا احتمالی این نتایج حسابداری را که ظاهراً اطمینان بخش هستند توضیح می دهد.

تا سال 2017 ، خسارت وام بر اساس ضررهای اثبات شده ، با نتیجه گزارش دیررس آنها محاسبه می شود (IAS 39). از سال 2018 با اجرای مورد جدید استاندارد IFRS 9، محاسبات در حال حاضر بسیار بالاتر ، بلافاصله پس از اعطای وام ، با طبقه بندی این وام ها با توجه به وضعیت وام گیرنده.

وقتی ریسک اعتباری توسط کارشناسان کم در نظر گرفته شود ، ضررهای مورد انتظار به عنوان افق یک ساله تعیین می شود. وقتی این ریسک بیشتر باشد ، وام به طور متفاوتی طبقه بندی می شود و سپس ضررها در طول عمر وام محاسبه می شود.

در اواسط سال 2022 به حالت عادی برگردید

بنابراین ، ارزیابی این ضررها ، به محض وخیم شدن ترس ، از نظر مکانیکی بسیار شدید افزایش می یابد!

امروز کجای این مسئله هستیم؟ اکثر مطالبات دریافتی مشتری (بیش از 85٪) کم خطر محسوب می شوند. اما این ارزیابی براساس فرض بهبود فعالیت اقتصادی در اواسط سال 2021 و بازگشت به حالت عادی در اواسط سال 2022 است.

شما 49.43٪ از این مقاله را برای خواندن دارید. بقیه فقط برای مشترکان است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *