دسته‌بندی نشده

GB News ، ناوشکن در کشور بی بی سی


اندرو نیل ، رئیس کانال GB GB آینده ، لندن ، 1 نوامبر 2016

در انگلستان ، روپرت مورداک با خرید The Sun در سال 1969 انقلابی در تابلوئیدها ایجاد کرد و آن را با عناوین خنده دار و ناشیانه ، پین آپ های بی پرده و شایعات بی ادبانه به بالاترین فروش خود رساند. سرمایه دار استرالیایی همچنین یک انقلاب تلویزیونی پولی را در همان کشور آغاز کرد و در سال 1989 آنچه را که Sky می شود ، یک بسته ماهواره ای متشکل از فیلم ها و فوتبال ، راه اندازی کرد. اما برای ایجاد انقلابی در کانال های خبری ثابت ، او مجبور شد از اقیانوس اطلس عبور کند. فاکس نیوز ، این ترکیب اخبار راست افراطی و ستون نویسان رادیکال ، در انگلستان اختراع نشده است ، اگرچه تاجر یک کانال خبری در آنجا دارد ، Sky News (که دیگر مالک آن نیست). او همیشه نسبتاً بی طرف مانده است و از یک خط سیاسی خیلی قوی پیروی نمی کند.

مقاله برای مشترکین ما محفوظ است همچنین بخوانید چگونه ترامپ فضای رسانه ای آمریکا را تغییر شکل داد

آیا اوضاع تغییر خواهد کرد؟ GB News ، با پشتیبانی Brexiters ، در دست توسعه است. علاوه بر کانال کشف آمریکا ، به ابتکار این پروژه ، بخصوص توسط پاول مارشال ، مالک یک صندوق پرچین که به شدت درگیر تأملات ایدئولوژیک درباره Brexit است ، و صندوق سرمایه گذاری Legatum مستقر در دبی بودجه تأمین می شود ، اما وابسته به لیبرال مغز اعتماد در لندن. رئیس کانال آینده اندرو نیل ، ستوان سابق روپرت مورداک ، ستاره بریتانیایی روی صفحه کوچک ، مصاحبه گر عالی ، طرفدار Brexit و محافظه کار است. طبق رسانه های انگلیسی ، GB News می خواهد 120 روزنامه نگار استخدام کند و اولین استخدام ها را آغاز کرده است.

“بی طرفی مناسب”

اما آیا می توان این کانال را دقیقاً مطابق با مدل فاکس نیوز به صورت آشکار مارک گذاری کرد؟ انگلیس قوانین سختگیرانه ای درباره بی طرفی تلویزیون دارد. تنظیم کننده رسانه Ofcom ، کانال ها را ملزم به رعایت “بی طرفی مناسب” می کند (بی طرفی ناشی از ) و “صحت مناسب” اطلاعات آنها. این می تواند جریمه هایی را اعمال کند ، حتی اگر بسیار کم باشد ، اما مهمتر از همه توانایی استفاده از “گزینه هسته ای” را دارد: مجوز پخش را لغو می کند. در سال 2012 ، تصمیمی از قبل برای پرس تی وی ، یک کانال خبری ایرانی اجرا شد.

مقاله برای مشترکین ما محفوظ است همچنین بخوانید با همه گیری ، بی بی سی نقش اصلی خود را در انگلیس بازیافت

با این حال ، این تنظیم فرصت کمی برای مانور دارد. به عنوان مثال کانال 4 در انگلستان در سمت چپ به وضوح مشخص شده است. دلیل دیگر فقدان معادل فاکس نیوز در انگلیس این است که بازار از قبل با مطبوعات محافظه کار اشباع شده است. خورشید، ایمیل روزانه، اکسپرس روزانه (سه تابلوئید) ، دیلی تلگراف و زمان همه در سمت راست مشخص شده و نشانگر سه چهارم اثر انگشت است.

برای شما باقی مانده است که 13.59٪ از این مقاله را بخوانید. بقیه فقط برای مشترکان است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *